Eventhjälp

Här finns det mesta du kan behöva till ditt event. Plocka det du behöver. Saknar du något så hör av dig. 

Rider och önskemål

Som föreläsare (analogt)

  • För att ge deltagarna den bästa upplevelsen använder jag både en laptop och en iPad på scen. Jag kopplar ihop dem med en Atem Mini. Därför behöver din hjälp med:  

    • Ett ståbord som får plats med:
      • En laptop
      • En iPad
      • En ATEM mini
    • En HDMI koppling på scen som jag plugger in i min Atem Mini
    • Jag kan ha önskemål om ljud/högtalare. Fråga mig.
    • Headset: Jag har ett eget DPA4488 headset med adaptrar till Sennheiser och Shure. Till dessa system använder jag gärna mitt eget headset. I övrigt önskar jag ett headset från er.
    • En synlig klocka så att jag har koll på tiden.
    • Två blädderblocksställ med ark (om det är ett analogt koncept eller en mindre grupp)
    • En stol
    • Om ni vill att jag bestämmer musik när jag går upp på scen (för de lite större eventen), önskar jag att ni använder den här jingeln

 

Övriga önskemål

  • Om mat serveras: Gärna vegetariskt.

Som föreläsare (digitalt)

  • Att vi är överens om teknik och
    plattform
  • Vid behov, möjlighet att testa systemet innan.
  • Gärna en co-host som håller reda på chatten, Q&A etc.

Frågor inför föreläsning

Datum, plats, tid och längd ?

Namn och tema på mötet?

Vad är målet och  syftet med mötet? 

Hur många deltagare kommer?

Vilka slags deltagare kommer? Funktioner, förväntningar etc.?

Vad vill ni uppnå med min föreläsning?

Vad fick er att bli intresserade av mig?

Finns det något ni gillat eller ogillat med tidigare föreläsare?

Finns det något jag bör undvika att prata om?

Vill ni att jag gör mer? T.ex: workshop, intervju, panel, inför-film, annat…)

10 böcker ingår. Kan jag också offerera ett alternativ med pris på fler?

Biografier

Välj fritt vilka delar som passar er bäst. Vill du ha en skräddarsydd biografi går det också att ordna.

Antoni Lacinai är en internationell expert på arbetsplatskommunikation. Hans yrkespassion är att hitta nycklarna till en framgångsrik mänsklig kommunikation, med fokus på ledarskap, arbetsglädje och kundmöten.
Som global föreläsare har han stått på scener runt om i världen och han har coachat tusentals chefer och medarbetare. När stora företag och myndigheter vill skapa mer arbetsglädje, få nöjdare kunder och högre produktivitet så vänder de sig till Antoni.
Fram till idag har Antoni skrivit och sam-skrivit 14 böcker inom kommunikation och motivation. Han är krönikör I olika tidskrifter och intervjuas ofta i poddar, tidningar och på TV.

Antoni Lacinai älskar att skapa illustrationer till sina slides, sånger till sina vänner och unika koncept till sina kunder

 

Antoni Lacinai är en av Sveriges populäraste föreläsare och internationell expert på hur du kommunicerar med medarbetare, kollegor och kunder för att skapa arbetsglädje och goda resultat.

Antoni Lacinai är expert på arbetsplatskommunikation och en av Sveriges populäraste föreläsare. Han finns i skärningspunkten mellan ledarskap, arbetsglädje och kundbemötande och coachar chefer och team över hela världen. 

Antoni Lacinai är en internationell föreläsare, författare och kommunikationsoach. Han är en av Sveriges populäraste föreläsare inom kommunikation, arbetsglädje, kundbemötande och ledarskap. 

Antoni är författare och medförfattare till 13 böcker om kommunikation, ledarskap, mål och möten. 2020 gjorde han också skönlitterär debut med boken Grannjävlar. 

Antoni är också återkommande krönikör i olika ledarskapsmagasin, och är intervjuas om kommunikation och motivation på Di, SVT och TV4. 

2019 kom Antoni på tredje plats i Storytelling-SM. 2022 blev han nominerad till International speaker of the year, i Finland. han har blivit framröstad som en av Sveriges 100 populäraste talare 2019, 2020, 2021, 2022.

Antonis kunder kommer från både det privata näringslivet och offentlig verksamhet i en mängd olika branscher. Exempel är Ericsson, Volvo, Tieto, Telia, Cytiva, Newsec, Nelson Garden, Göteborgs universitet, Yrkesakademin, Mitsubishi, Skellefteåkraft, och en mängd kommuner och länsstyrelser.

Antoni har en bakgrund inom försäljning och marknadsföring i olika ledande positioner och har studerat marknadsföring, psykologi, ledarskap, mental träning, prestationsutveckling, NLP, medvetandet och hjärnan mm. Han lämnade storföretagskarriären 2006 och har sedan dess hjälpt chefer och team att bli bättre på att leda, sälja och samarbeta.   

 

10 kul fakta om Antoni

  1. 2019 kom Antoni trea i inofficiella SM i Storytelling
  2. 2020 blev han skönlitterär debutant med boken Grannjävlar, skriven tillsammans med My Lind
  3. Antoni har DNA från Albanien, Grekland, Serbien, Kroatien, Tjeckien – och enligt testet, 0,8% från Nigeria!
  4. Han är komplett oduglig som hantverkare. Alltså riktigt usel.
  5. Antoni har studerat marknadsföring, ledarskap, NLP, Coaching, Mental träning, Medvetandet och Hjärnan, DISC, Micro expressions och en massa annat.
  6. 2022 blev Antoni nominerad till “International speaker of the year” i Finland, och han blev för fjärde året i rad framröstad som en av Sveriges populäraste talare av Eventeffect. 
  7. Fyra ackord på gitarren. Det var det han lärde sig 1989. Det är fortfarande det han kan. 
  8. Antoni har utbildat, föreläst och modererat i 20 länder. 
  9. 14 böcker har sett dagens ljus där Antoni är författare eller medförfattare. 
  10. Tre halvmaraton har han sprungit och fler blir det…INTE

Affärsvilkor

Betalning:

  • Du faktureras när du bekräftar uppdraget, med 30 dagars kredittid. Om du föredrar en annan lösning så prata med mig.
  • Välj om du vill ha ett ”all inclusive”-förslag inklusive resa, hotell, etc. eller om du vill att den delen ska separeras från arvodet.
  • Om du är en ideell organisation (t.ex. WWF, Greenpeace, FN, kommuner etc.) har du 10 % rabatt på arvodet

Avbokningar:

  • Om ni behöver ställa in eller skjuta upp evenemanget får du en hela beloppet tillgodo i ett helt år från avbokning.
  • Om jag behöver avboka (sjukdom, dödsfall i familjen, force majeure) kommer jag att leverera till dig vid ett annat tillfälle, och betala den extra resekostnaden själv, eller försöka hjälpa dig att hitta en annan person som kommer att ersätta mig vid det angivna datumet.

Resor:

  • Kom överens med mig om vem som sköter rese- och hotellbokningar, förbeställda taxibilar mm.
  • För längre internationella flygningar (mer än 4 timmar) är biljetter i business class standard.
  • För kortare flyg (mindre än 4 timmar) är ”Economy” utmärkt, så länge biljetterna är ombokningsbara.

Video, bilder etc.:

  • Ta så många bilder du vill och se till att jag får en kopia de han är med på.
  • Spela gärna in min session och se till att jag får en kopia av den.
  • Om du vill publicera inspelningen efter evenemanget är det ok att visa den under en månad efter leverans, (så att deltagare som inte kunde vara med på sessionen får chans att se den). Om du vill ha en längre tillgänglighet, prata med mig om det.

Rekommendationer

Föreläsningar

Utbildningar

Böcker